lördag 8 juni 2013

Tihi

Nu är inbjudningarna färdiga och en del har hunnit ut. Jag spräckte budgeten så jag snålar på portot och ger i handen till dom som bor i krokarna ;)
Maten har jag ändrat mej med och kommer troigtvis att catera den istället för att stå och göra den själv (men hjälp av många som erbjudit sej iof) Jag kan dra in på en personal iaf då och behöver bara 2 servitörer/allt-i-allo-personer under kvällen. De ska få plocka fram maten (buffé) plocka undan och diska och stå i baren under kvällen. Om jag hade valt att göra maten själv hade det behövts en person till då det skulle behövas förberedelser och sånt... Och eftersom jag har så många fina i närheten av mej så har jag fixat ceteringen så bra att den personalen jag spar in nog kommer jämna ut kostnaderna :)
Jag har aldrig någonsin varit så taggad att spara pengar som jag är nu, jag har gett mej fan på att gifta mej för 15000:- och inte en krona mer, innan jag ber Christopher skjuta till pengar ställer jag mej på stan med en bössa och tigger. Han menar fortfarande på att det är en ooooomöjlighet, men han ska nog få se ;)

Hittills har jag gjort av med:
Inbjudningar: 400:-
Klänning+skor: 940:-

Om jag håller min egen budget på precis alla poster kommer slutsumman att bli 14790:- men det återstår att se ;)

2 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till med budgeten! Shit! Det kan gå! Själv spräckte vi budgeten typ 4 gånger :P
Jag tror absolut att du gjorde rätt i att inte göra maten själv. Du ska bara passa på att njuta den dagen och låt andra få uppdrag att fixa saker.

Paulina sa...

Ja, dagen D tänker jag inte lyfta ett finger annat än på dopfikat efter kyrkan. På kvällen är jag ledig ;)