tisdag 27 september 2011

Bra jobbat elgiganten...

INTE!
Världelös service!
Vårt handtag på frysen har gått sönder och nu behöver vi ett nytt (Såklart). Eftersom frysen är köpt på elgiganten gick jag dit (Såklart!)
Jag: Hej! Handtaget har gått sönder och jag behöver ett nytt
Snubbe på lagret: Jaaaaaa......... Jag vet ett företag i söderhamn som har reservdelar
Jag: Eh... Så nu kan inte ordna reservdelar till det ni säljer?
Snubbe på lagret: Euhm, jo... Men då blir det ju ytterligare en mellanhand och det tar lite längre tid.
Jag: Well, handtaget har saknats några veckor nu så en mellanhand hit och dit kvittar
Snubbe på lagret: *Tittar på mej*
Jag: Så jag vill gärna att ni fixar det så vet jag iaf att det blir gjort.......?
Snubbe på lagret: Aaaaaaaa *tveksam* Mmmm, men då fixar jag det
Jag: Toppen!
Detta var igår, nu ringde han nyss:
Snubbe på lagret: Hej det är "Snubbe på lagret" på elgiganten.
Jag: Hej
Snubbe på lagret:Jo, jag ringde till det där företaget i söderhamn och de behövde ha blablablanummret på frysen, så jag tänkte om du kunde ringa och ge dom det?
Jag: Eh, jaha... vad är det för nummer då?
Snubbe på lagret: Det står på insidan av frysen
Jag: *Går och tittar* Vart?
Snubbe på lagret: Jag vet inte, men vill du ha numret till företaget så att du kan ringa? Har du papper och penna?
Jag: *Förbannar mej själv för att jag erkänt att jag är hemma och inte rysligt upptagen på jobbet* Mhm!

Så nu ska jag ringa till ett annat jävla företag i fucking söderhamn och beställa ett jävla handtag!
Till saken hör att Christophers syster var dit för inte länge sen med samma problem, hon fick TVÅ nya handtag gratis som elgiganten själv lyckades fixa! Förbannat!
Är jag onödigt arg?! Näe, det tycker jag faktiskt inte...Eftersom jag tom. jobbat där så vet jag att de kan ordna saken, men att Nicklas (Ja, så heter han!) är för lat!

1 kommentar:

madde sa...

Var på elgiganten sist vi var uppe i hudik, då stod en lång kille som jobbade där och tjafsade med en kund om nån jävla handpenning elelr vad de var, man hörde de över hela butiken och kunden blev bara argare och argare... de slutade med att kunden vände på klacken och gick därifrån... sen tillbringade ALLA (3 eller nåt) den kvarten jag var i butiken med att högt och tydligen diskutera detta så att alla kunde hörde de... så jävla lågt och oproffsigt.. men å andra sidan så kan ja inte dra mej till minnes att jag någonsin har sett en proffsig medarbetare i en enda butik i hudik... sthlm-komplex??? kram på dej! snart ses vi hoppas jag!!!