fredag 2 september 2011

Första dagen...

på resten av mitt liv...

Jag är så glad, så glad så glad så glad... Glad, glad, glad!
Var på JOBBET idag och hälsade på, kollade lite i lokalerna och träffade ett par kollegor. Och det känns riktigt bra! Förhoppningsvis börjar jag redan nästa vecka, ska bara fixa barnvakt på onsdag em. så är det klart sen :)
En av de jag kommer att arbeta närmast skrämde skiten ur fördomsfulla mej när han presenterade sej och berättade att han hade jobbat på samma skola i mer eller mindre 40 år... "Slentrianlärare" ekade i huvudet på mej tills jag började fråga vad de använde sej av för material och han svarade att de inte använder böcker utan att de försöker att arbeta mycket praktiskt och i projektform. HEMMA! nästan skrek jag, precis så som jag vill ha det! Åååååh, jag hoppas verkligen att det inte är för bra för att vara sant. Att jag även ska ha min brorson Nils på fredagarna gör ju inte saken ämre heller :)

nu ska jag städa innan Olle vaknar en ska vi bege oss in till stan och kika när pappan i familjen ska kjuta straffar på "hudik-straffen" :)

1 kommentar:

Liv sa...

Jag är också glad! Fy fan vad fantastiskt att du har fått jobb, som dessutom verkar vara något spännande! Oj, oj vad vi ska fira det i helgen :)