måndag 12 september 2011

Ja, vad trodde jag egentligen?!

Well, här sitter jag i soffan med ett berg av snorpapper, nässpray, ipren och bafucin. Har sovit ett par timmar inatt och funderar på hur jag ska lura Olle att sova bort dagen med mej... Antar att det är kört så nästa fråga är hur jag ska få hem 100 liter glass och massvis med godis och "droga" mej med.
8 månader i "isolering" som mammaledig och rätt ut i skolans värld- klart man blir sjuk!
Babysim idag oxå, men ingen "stand-in" är ledig så Olle får helt enkelt hoppa simmet idag, tråkigt! Förra veckan glömde jag även påsen med våra badkläder och duschgrejerna insåg jag nu i helgen så jag måste ringa och se om dom möjligen finns kvar iaf.
Gah, jag hostar snart lungorna ur mej! Är det någon som vet om christopher får Vab:a i detta läge? Det borde han ju få tycker man... Hmm...

3 kommentarer:

Åsa sa...

När kan man få tillfällig föräldrapenning?

Du kan få tillfällig föräldrapenning när du avstår från att arbeta för vård av barn när:

Barnet är sjukt eller smittat.
Ordinarie vårdare är sjuk eller smittad. Ordinarie vårdare är den som brukar ha hand om barnet när du arbetar, till exempel en annan förälder, dagbarnvårdare eller släkting.
Den andre föräldern måste följa med ett annat av familjens barn till läkare.
Du ska besöka barnavårdscentralen eller en annan mottagning för barnhälsovård, till exempel tandläkare eller barn- och ungdomspsykiatrin (BUP).

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_sjukt/tillfallig_foraldrapenning

Paulina sa...

Taget! Ska försöka stå ut idag, men blir det värre får Christopher minsann vara hemma... Tack för att du kolla upp sånt som jag inte orkar :)

Emma Viklund sa...

Usch, krya på dig!

Sv: Tack så mycket, jag är så sjukt nöjd med min nya frisyr :D Jaha, aj då... Ska du spara ut håret? :)