tisdag 13 september 2011

Sjukstuga

I går kväll var jag på föräldramöte på jobbet, Christopher jobbade så Olle var hemma med snälla farmor som åkte hit efter jobbet. När jag kom hem berättade farmor att Olle varit klängig men jag antog att det berodde på att jag varit däckad hela dagen så att det helt enkelt var uppmärksamheten han var ute efter. Men när jag la honom som vanligt vägrade han sova så han fick komma upp igen och titta på Idol med mej, sen somnade han som vanligt. So far so good, meeeeeen, när jag och christopher gick och la oss vaknade Olle med en rejäl nysning och gallskrek mer eller mindre hysteriskt. Massa tröstande och vyssande senare lugnade han ner sej lite och han fick en flaska välling till, men kom inte till ro för att sova ändå. Det slutade med att jag bäddade på en madrass på golvet i vardagsrummet och sov på den, Olle sov halvsittande i vagnen och har vaknat med jämna mellanrum hela natten. Imorse vaknade han 6.30, sov en snabbis 7.30 och en till kortlur vid 10.... detta har nu resulterat i att Olle är dyngtrött och gnällig, jag är dyngtrött och saknar tålamod hur gärna jag än önskar att jag kunde vara lugn och harmonisk känner jag mej superstressad vid minsta gnäll. Jag har satt i mej två alvedon och en bamsekopp honungsvatten nu och hoppas att det ska hjälpa.
Min tanke att Christopher skulle vabba så att jag fick kurera mej och bli frisk gick i stöpet innan jag ens hunnit lägga fram idéen eftersom han for till Dalarna imorse och blir borta tills på torsdag. Japp japp... Det känns väldigt avlägset att åka och jobba imorgon men det är ju en kortdag så jag kanske kan "alvedontrippa" några timmar, hoppas barnvakten vill ha Olle fast han är sjuk bara- vilket är tveksamt eftersom det är en barnfamilj :/

Just nu klättrar Olle runt här hemma med en 11:a under näsan och med närmare 39 graders feber och för stunden verkar han inte speciellt besvärad, ska kasta omkull mej på madrassen brevis honom nu...

Jo, vi var till bvc imorse oxå, Olle väger nu 11,3 kg och är 72 cm lång...

Inga kommentarer: