tisdag 19 mars 2013

3 cm

Igår gjorde jag det, jag tiggde till mej en hinnsvepning :O I lördags på årsmötet mötte jag en barnmorska som lovade att svepa mej då hon skulle jobba kväll på förlossningen igår. Hela dagen velade jag fram och tillbaka men på kvällskvisten kunde jag inte hålla mej utan jag ringde och fick komma in. Jag hade öppnat mej 3 cm och tappen hade ca 1 cm kvar. Svepningen gick bra och det gjorde inte speciellt ont. Jobbigast var det att fläka upp sej för någon man "känner" privat ;) Inatt har jag haft lite molvärk men inget mer... 48 timmar säger dom att man ska ge en svepning för att se om den fungerar, men jag får erkänna att det känns lite för lite för att jag ska våga hoppas. Men det känns iaf bra att veta att det har påbörjat, när vattnet gick med Olle och vi åkte in var jag bara öppen 2 cm.

Idag är Olle på dagis och jag är ensam. Vet inte riktigt hur jag ska bete mej, ska jag ränna i trappen eller ska jag passa på att slappa framför en film? Ska iaf klä på mej och gå till lunden en sväng och samla kraft hos mamma.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Ja, gå och samla kraft hos mamma för den kommer du att behöva. Jag tror nämligen att det snart kommer sätta igång och då är lillebror/syster här. Fasen, jag har svårt att bestämma mig för vad det är, men det lutar åt lillasyster.

Malin sa...

Jag har ingen aning om vad en hinsvepning är, men jag hoppas att det ska funka på dig. Kläm ut den där lilla rackaren nu!

Mia sa...

Wiiii! Hejja Lina hejja Lina!!! Vad spännande att det är på gång!! Skickar energi och styrka i cyberform. Håll oss uppdaterade ;)