onsdag 6 mars 2013

Förbannade katter

Vi har kattproblem här hemma, irriterande sådana! Vår altan är tydligen bästa kattplatsen i världen och när Bosse inte är hemma/ute och dänger skiten ur de ovälkomna gästerna har dom stormöten här. De pissar och förpestar så just nu stinker hela altanen kattpiss, det bådar inget vidare för soliga dagar :/ Dessutom känns det inte speciellt kul att ställa vagnen där då jag vid ett flertal tillfällen hittat katter i vagnen när den varit tom.
Det är inte bara en eller två katter utan vi verkar ha ett upptagningsområde som sträcker sej flera mil. "Marskatter" var det någon som sa, kastrering svarade jag! Hur svårt kan det vara att ta lite jävla ansvar och kastrera katten sin? Bosse är kastrerad, dels för att undvika allt pissande, dels för att han inte ska dra iväg på allt för långa turer hemifrån och för att han inte ska drälla runt och få ungar i varje gård.
Men åter till problemet, vad tusan ska vi göra med katterna? Christopher börjar bli mer än lovligt less och hotar med att bygga en koja på altan där han ska sitta och lurpassa med slangbella, kan det vara nåt? ;) Näe, men på riktigt?! Vad kan man göra? Och vad får man göra? Läste på ett forum om någon som tipsade om att spruta/kasta vatten på katterna, får man göra det?

6 kommentarer:

Fialotten sa...

Usch jag hatar den lukten. Vi har samma problem. Det stinker i hallen eftersom dom pinkar på bron, och bilarna... Usch! Den värsta är byns vildkatt som folk verkar vilja ha kvar så jag vet inte riktigt hur man kan göra :-S

Elin sa...

Prova spraya med ättika på bron, det brukar kunna hålla katter borta från att pissa i alla fall. Värt att testa.

madde sa...

citron har jag hört att katter inte gillar, annars har jag en hel del barnförbjudna tips, men sen fb kom till har folk blivit så förbannat skenheliga så därför tas dessa tips enbart via telefon ;) ;) ;)

Paulina sa...

Ska testa ättika idag. Citron kanske inte funkar eftersom jag gärna vill att Bosse kommer hem ;)

madde sa...

HA HA HA!!! alltså... bara en sån sak.... nu kanske folk kan sluta fråga när jag ska skaffa barn??? mej kan man ju fan inte lita på... ;P

Frida sa...

Man kan absolut spruta vatten på katterna! Vi har en blomspruta inne när Siri gör nåt hon inte ska. Ute kanske inte en blomspruta räcker.. men en trädgårdsslang kanske?