måndag 25 mars 2013

Nojjig

Efter första graviditeten trodde jag att man skulle vara luttrad och cool... Men icke! Är nog nojjigare nu än vad jag var med Olle tror jag. Nu har det varit ovanligt lugnt i magen ett par dagar och tillslut kunde jag inte hålla mej utan ringde till förlossningen för att rådfråga dom. Det sägs att bebisen lugnar ner sej innan förlossningen drar igång så egentligen kände jag mej rätt fjantig som ringde. Fick iaf komma in och dom gjorde en ctg-kurva och allt såg bra ut, vilket fick mej att känna mej ännu fjolligare. Barnmorskan ville ändå att jag skulle träffa läkaren och göra ett ultaljud, något jag försökte snacka mej ur (eftersom jag kände mej som en hysterisk fjolla) men inte lyckades nå vidare med. Fick vänta två timmar på läkaren och fick sen komma in på undersökningen. Det visade sej att jag har för lite fostervatten och dåligt flöde i navelsträngen. Fick en ny tid för UL på tisdag och blev hemskickad. Men när jag väl kom hem kände jag bara hur jag satt och stressade upp mej. Tisdag?! Det är ju en evighet tills på tisdag. Så jag ringde in igen och fick en tid imorgonbitti. Ska göra en ny kurva då och ev. även UL-undersökning. Därefter ska beslut tas om huruvida jag ska sättas igång eller inte. Sjukt läskigt med igångsättning, men minst lika läskigt att få åka hem och behöva lite på kroppen... Nu är kl. 00.30 och min kropp tycks inte ha en tanke på att sova, så jag äter flingor och googlar istället- två dåliga saker som kanske tar ut varandra? :/ Samtidigt måste jag ju lita på läkaren, om han hade tyckt att det vore nåt att oroa sej för så hade han ju knappast skickat hem mej.
Gah!

Inga kommentarer: