torsdag 7 mars 2013

Tigerjakt!

Idag vaknade jag med världens baksmälla- ja, det kändes så! Olle satt brevid mej och hade hämtat sångpåsen, maraccas och munspel och hade full konsert... När han väl lyckades dra mej ur sängen blev ångesten inte mindre när jag insåg att solen var på strålande humör. Efter frukost så samlade jag kraft för att gå ut och leka, men när Olle trillskades med påklädningen orkade jag inte mer. Det slutatde med att jag satt i soffan och surade medan Olle dansade till mora träsk på matbordet. Jag muttrade lite om att det faktiskt var för hans skull som vi skulle gå ut, att han ju faktiskt aldrig vill gå in när vi väl kommer ut och vad roligt det hade varit att klättra i snöhögen ute. Olle svarade med att titta på mej och förklara att "Vi kan inte gå under den..."

Strax för lunch ringde moster Gittan och vi bestämde träff på stan. Då gick det bra att klä på sej för då fick Olle ha sin älskade skinnjacka och då är allt bra. Väl på stan mötte vi även upp morbror Alf och en kompis till honom. Kompisen tittade lite förvånat på mej när vi började prata om att jag faktiskt kan kläcka barn vilken dag som helst för att helt ärligt och spontant utbrista: "Men då är du ju inte alls stor! Du har väl inte gått upp så mycket i vikt?" OJ! Vad jag behövde höra det, en "gubbe" på 67 år öppnar käften och min dag är gjord! :) Det är en väldig skillnad den här gången, även om SF-måttet är detsamma så är magen faktiskt mindre nu än vad den var med Olle. Och det har faktiskt varit riktigt skönt att slippa höra om hur emooormt stor jag är hela tiden. Jag tror att det är därför jag inte har något emot folks klämmande och kännande den här gången heller. Kan ju även tillägga att jag nästan gått upp lika mycket som med Olle och med 4 veckor kvar har jag bara 2 kilo till godo innan jag överskridit min magiska gräns... Vi får väl se hur det slutar. Det kan ju vara för att jag mått så pass mycket bättre denna graviditet också men jag känner mej i bättre form nu. Sen ska jag försöka komma igång snabbare med tränisng och inte vänta ett år som med Olle. Nu vet jag ju att det går och att jag kan!

Nåväl, dagen fortsatte förbättras då moster Gittan tog med sej Olle hem och skickade hem mej ensam med order att vila- Och det säger man ju inte emot. Så nu är jag ensam hemma och sitter och spånar på syskonvagn. Jag tycker det är så jäkla surt. Det är så nära att det inte ska behövas någon men ändå inser jag ju att det inte är hållbart. Vi skulle bli helt låsta här hemma mellan 12-15 om dagarna för Olle ska sova. Var in på Albins leksaker idag också och hittade en sulkyvagn i tandemformat för 2000:- Den vore ju smidig att ha med på semestern i sommar också, och egentligen var den ju inte speciellt dyr heller. Men hur kul är den att slira runt med på grusiga vägar här hemma i vår? Kanske det vore bättre att köpa en rejäl vagn begagnad för dom pengarna, men då bli tvugna att ha två vagnar med på semestern, eftersom en rejäl vagn skulle ta upp mer eller mindre hela bagaget- Fast det gör väl två vagnar oxå förstås... Fan! 3-4 max 5 månader handlar det om.

Imorgon bär det av till El Stockholmo för mys med syrran m. familj och MELLON!!!!! :) Har dessutom blivit lovad pizza från världens bästa pizzeria- längtar! Har faktiskt packat BB-väskan oxå, och den får följa med mest för att om jag inte skulla ha den med kan man ju ge sej på att ongen skulle komma ;)

Inga kommentarer: