söndag 10 juli 2011

Ännu en helg...

Helgen har varit varm och skön, vi har mest tagit det lugnt. I fredags var vi in till stan på kvällen och kikade på nå prisutdelningar och uppträdanden på möljen och därefter åkte vi till Anders och Kicki och spenderade kvällen där.
Igår tänkte jag gå ut och ta några glas med tjejerna, men när kvällen närmade sej slog tröttheten till med en käftsmäll så jag blev hemma och somnade kl nio istället ;) Småbarnslivet i ett nötskal. Nästa lördag däremot ska Olle vara hos farmor och jag och Christopher ska ha en vuxenkväll, hoppas vädret är som i helgen då!

Olle blev 6 månader igår!! :o När folk sa till mej att tiden skulle springa ifrån mej när Olle kom tyckte jag att de verkade korkade och förstod inte vad de menade. Nu känner jag att det nog är dags att börja kolla efter lämplig moppe ;)
Olle "går" på pottan flera gånger om dagen nu och både bajsar och kissar, så länge vi håller oss hemma är blöjan nästan helt tom... Jag försöker läsa av och se "tecken" på att han är nödig men det går väl sådär. Men han sitter på pottan före och efter han ska/har ätit/sovit och när jag tror att det är dags däremellan...

Har inget mer att tillägga just nu, hoppas ni haft en bra helg!

1 kommentar:

Fia-mamma till Edison sa...

Vad skönt att ni har så bra nattningsrutiner! Jag hoppas vi får det framöver också... just nu är de halvbra hihi..

Men vad häftigt att lilleman redan går på pottan! Duktig liten...