onsdag 27 juli 2011

Lunga gatan...

Det händer inte så mycket för tillfället, vi pysslar här hemma med altan och gräsmatta... Idag ska vi in till stan en sväng och Olle ska få vara med Tant Matilda när jag är på "möte". Jag känner att hur fantastiskt bra det än funkar att ha Olle hos farmor är det bra om han får vänja sej med att vara med andra oxå, iaf korta stunder... På lördag ska Olle vara hos farmor igen då jag och Christopher ska ut och "röja på stan" ;)
Man kanske kan tycka att vi har barnvakt ofta eftersom det bara var ett par veckor sedan han sov hos farmor sist, men Olle är så trygg att jag inte ser det som något problem. Dessutom är det väldigt bra för mej och Christopher att få vara ensamma då och då och bara rå om varandra... Snart ska christopher dessutom vara pappaledig i tre härliga veckor! Förhoppningsvis får jag jobba några dagar då men lite kvalitetstid med familjen ska det nog bli, inget planerat alls men det känns ganska skönt faktiskt.

Ne, ha en bra dag!!

2 kommentarer:

Elin sa...

Vi har också barnvakt rätt ofta, ibland blir det 2 gånger i veckan, ibland blir det varannan vecka, osv, dock inte över natten alla gånger. Jag tror att det är bra, att barn får möjligheten att känna sig trygga hos andra än bara mamma och pappa, jag tror att dom då "lär" sig vara trygga med sig själva...

Fia-mamma till Edison sa...

Härligt med lediga dagar tillsammans!!

Sv: Ja det pendlar nog lite fram och tillbaka det där med liknandet! Jag kan inte låta bli att tycka att det är roligt när folk säger att Edison är lik mig :P