fredag 15 juli 2011

Oprah

Jag gillar Oprah, det måste man väl göra? När man är hemma mycket och tv´n står på i bakgrunden hela dagarna så händer det allt för ofta att man fastnar i hennes show... Okej, jag erkänner, ibland (Ibland!) byter jag medvetet kanal när klockan närmar sej 13, det är nämligen då det börjar.

Oprah verkar vara en väldigt jordnära öppenhjärtlig och ärlig person, för att inte tala om STENRIK. Men ibland kan jag inte låta bli att bli lite irriterad, inte på henne egentligen men på hela USA.... "Vad ska vi hitta på i nästa veckas tisdagsprogram" "Jag vet, vi kan väl ge hela publeken varsin bil?" "Ja, det låter kul...." bla bla bla. "Onsdagens program då?" "Vi skulle kunna prata om hemlösheten" "Mmm, eller kanske prata med någon familj som fick allt förstört i den där stormen..." "Mmm, eller ska vi bjuda hit Julia Roberts kanske?" Varför ge alla i publiken varsin bil istället för att hjälpa de hemlösa? Eller bygga ett hus till familjen? Iof, var det ett riktigt roligt program då hon gav bort bilarna, och nog blev publiken glad allt! Men är det inte väldigt typiskt USA? Enorma klyftor, men de skänker saker till de som redan har vad de behöver(?)
Jo, jag vet att de sysslar med mycket välgörenhet också... Men lite Irri blir man ändå, på USA! Mycket, Mer, MEST!
Häromdagen gav hon bort massa saker igen, 5 års fri film till hela publiken... Skitkul, det skulle jag vilja ha! Men så fick de varsin 3D tv oxå och massa massa andra saker. Kanske är jag avundsjuk, men jag tycker nog att det hade räckt med fri film och kanske att någon hade fått en tv... Eh, jag dravlar, det är nog för att jag inte ätit nåt idag... Jag är världelös på att äta när jag är ensam!

Eh, Go Oprah!

Inga kommentarer: