torsdag 7 juli 2011

kortsemester...

Christophers dåliga samvete bjöd ner mej och Olle till sthlm i måndags då han jobbat dygnet runt mer eller mindre denna vecka, och det tackade vi ja till direkt :)
Vi har varit hos syrran m.fam. och myst järnet med kusinerna... Så roligt att se dem tillsammans, mysa, kramas och skratta! I tisdags tog vi en shoppingdag och äntligen hittade jag den perfekta långklänningen! Det var dock waaay för lång men händig som jag är follade jag upp den med, ja inte vet jag vad det heter, nåt vitt som man lägger mellan tyget och stryker fast... Jag blev ju utslängd från syslöjden så att försöka sy upp klänningen var uteslutet ;)
Igår var vi på stranden och trängdes med en miljon barnfamiljer och två miljoner änder. Och idag åkte vi hem igen.

Måste passa på att skryta lite över Olle, han är så otroligt anpassningsbar, tre nätter har han sovit med mej på en madrass på golvet utan att reflektera över saken... inga rutiner har blivit rubbade och inget gnäll, dessutom passade han på att spräcka upp en till tand så nu har han två små riskorn i nederkäken :)

Nu ska väskorna packas upp och en maskin tvätt ska startas, Christopher har tydligen städat utan att vara hemma så det är väl inte läge att stöka till det direkt när vi kommer hem ;)

Inga kommentarer: