torsdag 28 juli 2011

B.U.S

Jag brukar vara ganska snabb med att "göra höst" och får ofta skäll för detta. Förra veckan började jag "hösta" eftersom jag upptäckte gula nedblåsta löv. Men i år tänkte jag trottsa min höstångest och försöka hålla sommar lite längre, och vips så blev det sommarväder igen, de irriterande små löven som ligger på marken struntar jag helt enkelt i. För att förstärka sommarkänslan har jag smetat in mej med Brun Utan Sol. Det tycker jag är smart eftersom jag inte kan ligga och steka på stranden nu när jag har Olle, dessutom känns det mer hälsosamt att fejka brännan eftersom jag har sånt pigment som gärna blir väääldigt bränt. Jag har ju även en miljonfödelsemräken och bör därför inte vistas allt för mycket i solen. Christopher tycker att alla mina prickar är väldigt störande av någon anledning men när jag bad honom hjälpa mej att BUSa in ryggen tyckte han att jag minsann kunde gå på stranden som alla andra istället... Efter våra år tillsammans har han tydligen inte fattat att jag inte blir brun på det viset.

Idag står städning på schemat, även en promenad till pappa/morfar. Nu ringde Sandra från mammagruppen och menade på att sommaruppehållet är slut oxå så vi kanske ska traska ner ditt BVC oxå. Och ikväll kommer Chrille och Lasse hit för att ta igen 1½ års vindrickande, men jag ska nog lura dom lite eftersom jag faktiskt ska upp tidigt med Olle imorgon oxå ;) Tror ni jag lyckas lura i dom 3 glas under tiden jag tar ett? :)

Fullt upp idag som ni ser, busy liv man har som mammaledig ;)

Inga kommentarer: