söndag 17 juli 2011

Nu jävlar!

Igår var pappa så snäll att han påminde mej om att jag fortfarande "har mage" (= en fläskpåse) vilket fick mej att tända till igen så idag är sista dagen på mitt sockerliv igen. Imorgon blir det LCHF igen, Elin hjälp mej nu! Ska ta mej tusan köpa träningskort oxå, fast jag ska vänta tills höstschemat drar igång! Nåt måste ske! Egentligen är jag ganska bekväm med kroppen jag har, och det är direkt farligt, tur att pappa är ärlig och påminner mej ;) Magen är inte vad den borde, men resten känns helt okej (förutom de tomma påsarna som sitter där det en gång satt två rätt snygga bröst, men det är en helt annan och dyrare historia) Magen går ju dessutom ganska bra att gömma om man ska "vara fin". Man kan stoppa in den i byxorna eller ha en böljande klänning. Men hur det än är så vore det ju trevligt att kunna ha jeans och en hyffsat slimmad topp/skjorta på sej och kunna sitta ner och inte behöva stå och låtsas sätta upp håret (och på så sätt sträcka ut magen och se ganska okej ut).
Shit, jag ser ju nu när jag skriver attdet aldrig kommer att gå, jag kan ju alla knep och är expert på att förstränga påsen! :/
Nej nej nej, fel fel FEL! Den SKA bort, och även om jag inte hinner få bort den innan sommaren är över skadar det väl inte att ha platt mage även på hösten/vintern... Den är ju så randig att jag kan ju ändå aldrig visa upp den...

Ne, nu ska jag invänta fina Liv som snart kommer förbi, då ska hon få hjälpa mej tömma kakfatet! :)

3 kommentarer:

ak sa...

jag vet räddningen.
Du kör tjejmilen med mig och Malin. Tjejkväll hos Liv efteråt. 3 september smäller det så det är bar att börja ladda!!

Elin sa...

Man kan ju inte bara vara snygg på sommaren utan man ska ju vara snygg året om. Fast det är du ju redan...

Vad vill du ha hjälp med? mat? träning? lite pushande och påhejjande?

Hör av dig om du har tid nån dag så kan vi ta ett snack ;)

Paulina sa...

A-K: TjejMIL?!?! Önskar du livet ur mej? Måste ju vara minst 10 år sedan jag sprang ens 20 meter så MIL i september är nog dödsdömt. Vad sägs om Tjejkilometern här i Iggesund nästa Maj? Efterfest hos mej ;)

Elin: Jag hör av mej, vill ha hjälp med allt! :)