tisdag 12 juli 2011

gnälligt...

Olle har ju alltid varit världens nöjdaste kille och sällan gjort mycket väsen av sej. Men tandsprickning tillsammans med öroninflammation och nu även ögoninflammation verkar bli för mycket. Igår var han väldigt gnällig och hade antagligen ont både här och där så nattningen tog nästan en timme med massa skrik. Värmen här i bastun verkade dock vara största problemet för när jag stod vid sängen och fläktade honom med en filt lugnade han ner sej och somnade efter 20 minuters fläktande och total mjölksyra i armarna för min del.
Hittills verkar han vara piggare idag men det återstår att se. Han får ju antibiotika nu och om jag inte är helt ute och cyklar kan det göra att det förvärras innan det förbättras?

Igår serverade jag fisk första gången, med ris- ris framkallade kväljningar vid första tuggan men när jag blandade ihop allt i en enda "ropja" blev det bra och Olle smaskade glatt i sej... Nu funderar jag på om hans svulna öga kan bero på fisken (?)

Pottan är fortfarande populär och igår fick även farmor vara med på en kissning, tror nästan att Olle blir lite mallig själv när han sitter där och gör det han gör ;)

Inga kommentarer: