lördag 23 juli 2011

Tragik...

Att försöka skriva något om det som hänt i Norge känns helt omöjligt då det är så otroligt svårt att förstå vad som faktiskt har hänt! Det är en stor tragedi och helt obegripligt hur sjuk en människa kan bli! Där lämnar jag Norge då det inte finns nog med ord.

I förrgår körde en motorcyklist in i en vägbom och kraschade efter en långvarig polisjakt. Föraren hade inget körkort och valde att fly när polisen försökte stoppa honom, återigen en väldigt tragisk händelse! Däremot tänker jag diskutera den. Nu går flickvännen och förarens mamma ut i media och menar på att polisen dödade honom, hur? Kritik har riktats mot polisen för att de tog upp jakten, jag tycker faktiskt inte att polisen gjorde fel i det. Nu vill jag återigen påpeka att jag tycker att det inträffade är fruktansvärt, men jag tycker inte att det var polisens fel. Blir man jagad av polisen och väljer att inte stanna pga. att man saknar körkort, ja då har man gjort det valet anser jag. Sen förstår jag om föraren fick panik och blev väldigt stressad av situationen, men återigen, stanna då!
Sen kan man självklart föra diskussion om huruvida polisen borde avbrutit jakten, men om reglerna sa att de inte fick jaga- ja, då skulle ju själva "tjuv och polis-spelet" förstöras. "Ooops, jag begick ett brott, bäst jag ökar farten och kör som en dåre så att dom inte kan jaga mej". Återigen, tragisk händelse, men beskyll inte polisen för hans död.

Nu ska jag ut och så gräs!
(Konstigt ändå, en enorm massaker har skett i norge och hela landet/världen sörjer- då sår vi ändå gräs... Livet har sin gång ändå på nåt vis...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att din sambo redan sått färdigt medan du satt vid datorn då!

Paulina sa...

Ja visst var det väl det din tönt :P

Malin sa...

Läste också den artikeln och blev irriterad på tjejen och mamman. Om man väljer att köra ifrån polisen så är det klart som fan att polisen följer efter? Det var väl knappast polisen som fällde krokben på killens hoj? En mindre idiot i världen, det är nog min åsikt... Även om det såklart är tragiskt när unga människor dör.