torsdag 18 augusti 2011

Bajs bajs bajs bajs baaaaaaaaaaaaajs....

Ointresserad av Olles avföring? Sluta läs!
Olle har ju varit aningen besvärlig sista tiden, vaknat på nätterna och varit väldigt gnällig stundvis. I Söndags sket han ner sej tre gånger, riktigt blött, samma sak i måndags. I Tisdag sket han oxå ner sej, men då var det grönsvart och inte helt löst! Nästan så som det var i början ni vet (Minns inte vad det kallades)... Först misstänkte jag magsjuka men nu känner jag mej ganska säker på att det är tänder det handlar om. Även igår sket han ner sej, fast bara en gång av tre(!!) bajsningar, Olle bajsar normalt en gång om dagen. Vad ville jag ha sagt med att berätta detta? Njae, inget egentligen.

Idag är det mammagrupp iaf, ska bli lite skoj att träffa de andra igen efter sommaruppehållet.
Eh, det är för tidigt för att blogga... Slänger mej på golvet med Olle och försöker vila lite istället.

1 kommentar:

Liv sa...

Tänder alltså. Känner att jag genast måste surfa in på wikipedia för att förstå mer om tänder. Hur kommer det sig att det är just tänderna som skapar så mycket hos små människor? Allt annat i den biologiska utvecklingen går av bara farten (eh..eller?) men just tänder är ett jävla krux. Varför är det så? Har alla däggdjur det så? Hur går det för stackars kalvar, kid, föl och hajbarn med deras tänder? Hur är det med ödlor och ormar och sånt? Föds dom med sina tänder? Eller går dom också igenom månader av plågor och pina? VARFÖR är det så svårt med tänder? Får du veta det på BVC (så jag slipper läsa en massa....)?