onsdag 31 augusti 2011

Garderobsrensning...

Gah! Jag skulle verkligen behöva rensa ur min garderob, det enda som står i vägen är att den kommer bli helt tom! Verkligen, jag har inga kläder! Jag har inte ens basplagg så att jag klarar mej, har ingen aning om hur jag ka kunna jobba en hel vecka och lyckas ha anständiga kläder på mej varje dag... För att inte tala om underkläder! Lord! Jag har två BH:ar som egentligen gör mer skada än nytta, och trosorna är i de flesta fallen resårlösa alternativt för små. Skulle behöva kasta underklädslåsan åt skogen! Bekvämlighet i all ära men det är på gränsen till galenskap att använda det som finns där i.
Planen idag var att åka till stan och inhandla något nytt, men efter en snabb och deprimerande titt på kontot konstaterade jag snabbt att jag får konvertera till nudist. 400:- är vad jag har att röra mej på denna månad, det är inte en den 1:a och i helgen ska jag till Sthlm- får ni ihop den ekvationen?
Jag hade det bättre ställt när jag pluggade, plus att jag faktikt fick en del rabatter då... Kanske man borde maila någon styrande person och be denne införa föräldrapenningsrabatt? Ska vi går ihop? :)

2 kommentarer:

Mia sa...

Lider med dig men tycker samtidigt att det är skönt att läsa att någon mer har samma problem som jag själv.

Vad ska du göra i stockholm i helgen? Vi funderar på att gå på grönan på torsdag. Jag tänkte kolla på Oskar Linnros så får Jonas gå en sväng med Hannes undertiden. :) Det är flera iggesundsbor som ska dit. Om du inte har planer så får ni gärna hänga på.

Emma Viklund sa...

Känner igen mig.. behöver med en helt ny garderob :/ Less på att ta på mig kläder jag inte vill ha, BARA för att jag inte har annat ;p Och tänkte med in till stan först, men hade heller inte mkt pengar och räknade ut att det är drygt 3 veckor kvar till barnbidrag.. oj oj oj :p