onsdag 24 augusti 2011

Förskolaplats sökt...

Men vad svårt allt ska vara. Den finns en och endast EN förskola i hela komunen som jag vill ha Olle på, och hur ska man göra för att få plats där då? Gah! Jag har sökt from. 1a febriari nu, men egentligen vill jag inte att han ska börja förens i augusti... Men då tänkte jag såhär, förhoppningsvis finns det ingen plats i februari så att man kan skjuta på starten månad för månad och kanske ändå inte börja förens augusti. Och OM det nu skulle dyka upp en plats i februari, ja då kanske han kan gå 15 timmar i veckan och jag kanske kan få jobba lite... Fast jag tycker nog ändå att man är lite för liten när man bara är 1, men jag misstänker att det är mina hjärnspöken bara eftersom jag arbetat på förskola och haft 1-åringar som faktiskt trivts jättebra. En sak jag lärt mej är att det är svårare ju äldre barnen blir, att inskola en 3-åring kan ta flera månader. Men 1 år känns lite tidigt 1½ är nog perfekt... Men vi får väl helt enkelt se, Olle kanske inte får plats där jag vill ha honom och det slutar med att jag får bli hemmafru tills han börjar skolan ;)

4 kommentarer:

Elin sa...

Vilken förskola vill du välja då? man kan ju inte skriva A och inte B förstår du väl :P

ca 1 ½ är nog den perfekta åldern egentligen, lilltjejen är ju ett år och 4 månader och det går kanon (än så länge)

Paulina sa...

I ur och kur i Idenor :)

elin sa...

Okej, många som vill dit har jag hört. Så poppis att fridhem kallar sig ut och njut :P dom är också ute mycket har jag upptäckt. Huvudsaken är ju egentligen att pedagogerna är bra (det tar sig, nu säger jag inte dagisfröken i alla fall :P) är man nöjd med dom så brukar det lösa sig.

Paulina sa...

Jo, så är det ju förstås och jag tror egentligen inte att detär något fel på andra förskolor heller... Men jag är väl lite kräsen antar jag ;)