lördag 20 augusti 2011

Så har DET hänt!!

Ni som känner att ni vill bryta all kontakt med mej efter detta- Jag förstår er, det är okej!
Var in till stan nyss och skulle handla på Maxi, och ja, det handlar om de förbannade familjeparkeringarna! När jag ska till att parkera på den sista lediga parkeringen glider det fram en liten jetta framför mej och snyter parkeringen av mej... Jag blir förbannad och väntar och ser att det (Såklart!) är en gubbe med innerslangen framme och en kärring som troligen har huckle och rutigt förkläde på sej när hon är hemma! Nåt slår över i huvudet på mej och jag lägger mej på tuten! Innerslangen med bihang kommer fram och undrar:
"Har du något problem?"
Jag ser rött och svarar vänling med väldigt bestämt att:
-Ja, det har jag ta mé tusan! Detta är familjeparkeringar, de är till för familjer!
Innerslangen: "Ja, men vi är gamla och skröpliga och orkar inte gå så långt"
Jag granskar paret och tycker nog att de ser tillräckligt pigga ut för att ställa sej en rad bakom på parkeringen men jag sansar mej och förklarar att om man är så skröplig så finns det handikappparkeringar som man kan stå på om man har tillstånd. Dessutom sov Olle så jag skulle måsta ta ut vagnen och jag försökte förklara att det inte är möjligt på en vanlig parkeringsplats utan att repa minst en bil... (Helst deras). Jag är måttligt road (förbannad) när innerslangen lyser upp och pekar 50 meter bort och visar att "där blir det en ledig familjeparkering nu". Jag töck pellen i botten och åkte snällt dit och parkerade istället... Jag är vek, men förbannad!

Fjantigt av mej?
Kan man tycka, men ha då i åtanke att familjeparkeringarna har retat mej i snart 8 månader och jag klev upp kl 5 imorse!
Nu har jag lugnat ner mej lite men jag känner mej fortfarande förbannad. Just nu är jag nog mest förbannad för att jag inte kunde hålla känslorna i styr från början och snällt inväntat en parkering och svurit i det tysta. Alternativt att jag inte polerade innerslangen med arslet på frun! Nu blev det en ganska mesig "utskällning" och jag misstänker att jettan kommer fortsätta stå på familjeparkeringen.

Eh...

1 kommentar:

Malin sa...

You go girl! Bråka aldrig med en mamma med för lite sömn i kroppen :)