söndag 14 augusti 2011

Dopet

Puh! Så var dopet avklarat! Mycket lyckat måste jag säga om jag får säga det själv :)


Jag slog även till och sjöng på fikat :O Första gången jag sjöng nykter inför nyktert folk, sjukt pirrigt och nervöst, men jag hoppas att gästerna förstod gesten och inte hakade upp sej så mycket på sången ;)
När prästen skulle lyfta Olle mot Öster och hälsa honom välkommen fick han erkänna att han inte varit så flitig på gymmet på sistonde och jag misstänker att det var första och sista gången jag hört en präst stöna i kyrkan ;) Olle väger numera 10,3 kilo och är 71 cm lång och tro det eller ej men han börjar att plana ut på kurvan ;)

Igår kväll hade vi barnvakt och skulle på fest, men musten gick helt ur mej och när klockan var 22 ringde jag efter skjuts och strax efter kl 23 sov jag gott. Nu har syrran med familj återigen lämnat byn för storstaden och vi inväntar Madde och Macke...

Egentligen skulle jag varit på bloggmamma-träff idag men eftersom jag hade gäster hemma och dessutom var barnlös när den var så blev det inget. Men jag måste ge Malin att det var ett väldigt bra initiativ och jag hoppas på en ny chans snart. Det blir ju lite lustigt just med alla bloggar man läser. Det känns som att man på något vis känner personerna men när man ses på stan blir det ju lite annorlunda; Ska man hälsa? Ska man stanna och shitchatta? Ska man gömma sej och låtsar som ingenting? Just därför vore det väldigt trevligt att få träffa alla IRL en gång så att man vet vart man står sen ;) Sen finns det ju många andra anledningar till att träffas oxå förståss, nya bekantskaper är ju aldrig fel :)

3 kommentarer:

Malin sa...

Vi får ta bloggträffen på marknaden istället tycker jag!

Gud vilken fin klänning Olle hade! Lite roligare (och snyggare!) än den vanliga vita.

Paulina sa...

Jag veeet! Det är en kompis som sytt den, ännu en anledning att skaffa fler barn för min del ;)

Mia sa...

Jag kanske inte kan komma på marknan. Vore ju tråkigt att missa bloggmammaträffen men det kanske blir fler tillfällen. Nästa söndag hade annars varit perfekt... kanske ska se vilka som har tid då. Precis som du skrev Lina så vore det skönt att bara träffats så att man vågar hejja på stan sen. :)