måndag 22 augusti 2011

Nej, man vänjer sej aldrig!

Jag minns med ett leende på läpparna den tiden då jag kunde sova til 9-10, det var ett par år sen, innan jag blev gravid... Ibland saknar jag det... Hur fantastisk Olle än är så saknar jag att vakna pigg och allert... Aaaaaaaaaaaaah, det var tider det.
Olle sov ofta till 9-10 fram till för ett par månader sedan, men då fick man ju ändå kliva upp och byta blöja och ge flaskan vid 6-7 tiden så det var ändå inte smma sak...
Nu vaknar Olle vid 5-6 och har gjort det ett tag och det är lika smärtsamt varje morgon, man vänjer sej nog aldrig. Nu har vi varit uppe ett par timmar och jag börjar sakta bli till människa. Olle ålar runt på golvet och kämpar för att ta sej fram och som tur är har han inget emot att kravla runt ensam. Ingen risk för överstimulering på mornarna för hans del ;)
Han har förövrigt blivit väldigt rörlig senaste dagarna, tar sej frammåt, bakåt och runt runt runt både på rumpan och ålandes på mage. Kanske kanske att han kommer att krypa ändå, om han inte kommer på ett snabbare sätt att ta sej fram på rumpan vill säga. Gå med gåvagnen är det bästa som finns just nu, sitter han i gåstolen tar han gärna tag i gåvagnen oxå och blir frustrerad när han inser att gåstolen är ivägen... Slänger ut en film på detta senare, just nu ligger kameran på andra sidan rummer och det är för långt borta just nu ;)

1 kommentar:

Fia-mamma till Edison sa...

Det där att vakna pigg kommer man väl aldrig få uppleva igen känns det som... ;) fast jag har visserligen alltid varit seg på morgonen hihi...

Vilken dag börjar erat babysim? Hamnar vi i samma grupp? Kanske finns det många?...