onsdag 9 november 2011

Behövs det inget blod eller?

Den 11e april i år "registrerade" jag mej för att bli blodgivare, har inte hört ett ord. Jag har dessutom mailat och ifrågasatt detta för några månader sen, inget svar...
Vad är det för fel på mitt blod då? Som jag förstått det hela så saknas det blod i "bankerna". Klart som fan att det gör det när dom inte ens vill ha blod när man vill ge! Sen att homosexuella inte får ge blod, don't get me started! Men allvarligt, varför får jag inte ge blod? Någon som är blodgivare och vet hur det funkar? Jag är ju egentligen inte sådär jättesugen på att bli stucken i armen och tömd på blod, men jag kan tänka mej att göra det, men jag tänker då inte tjata!

Christopher jobbar över, jag har tråkigt.

3 kommentarer:

Mia sa...

Nej vad synd att du inte kan komma! Hur funkar onsdagar eller fredagar då? Måndagar har vi babysim och tisdagar har vi mammaträff så det kan bli svårt nu innan jul att få till ett lite större gäng. Men om jag kanske skulle kolla om de andra kan på fredagen istället... kan du då?

Mia sa...

Ja det blir ju jättebra det. Vi kommer säkert precis ha blivit varma i kläderna när du och Olle kommer. Hoppas du får till det.

Majlan sa...

Innan man kan bli en blodgivare får man komma ditt för att testa sitt blod för olika saker. Sedan om allt är ok så kallar dem dig för att du ska få ge. Mig är dem på hela tiden men just nu så får jag inte ge, men min syster ger. Försök att ringa dem.