tisdag 8 november 2011

Nu vänder det...

Har varit på bvc idag för vägning och mätning. Sen sist (2 månader sen) har Olle bara gått upp 300g men han har skjutit 3,5 cm på längden... Precis som jag anat :)
Självklart var han helt perfekt på alla sätt och vis i övrigt också ;)

Jag och Olle har precis varit till lunden och tänt ett ljus, det är så fint när det brinner massa ljus där... Jag blir både lugn och ledsen när vi är där, en konstig känsla som jag nog inte ska försöka analysera ytterligare.

Vi har börjat planera för en resa oxå, en svenne-banan-charter med all inclusive. Precis vad vi behöver! Och men Vi menar jag mej själv och Christopher, Olle får stanna hemma med farmor. Vi funderar på turkiet i början av juni, då är Olle 1½ och då tycker jag faktiskt att man kan få lämna honom hemma. Dels för att jag inte förstår vitsen med att ta med en så liten kille och dels för att jag och Christopher helt klart behöver den egentiden. Antagligen kommer jag att få äta upp dessa ord för att jag kommer längta hem och allt vad det innebär att vara ifrån Olle, men jag tror nog det ska bli bra. Olle har ju sovit borta flera gånger och första gången var han drygt 3 månader, och men handen på hjärtat kan en natt vara skönt- men vi får väl se hur man klarar en vecka! Kanske ska prova låta honom spendera en hel helg hos farmor först och se hur det går.

Igårnatt drömde jag att Christopher var rövare, ja, en rövare. 7-16 var han ute och rövade mat och kläder till oss... Han var inte något snattare eller tjuv, nej, han var en rövare!!
Svammel svammel, hej!

1 kommentar:

Elin sa...

Åk, jag ångrar inte en sekund att jag åkte... Indra är ju 1½ år nu och det hade gått så bra, och inte hade hon glömt mig heller (som vissa försöker skrämma en med) Visst saknade jag henne, men man överlever. Ibland kanske man behöver få komma bort... En vecka går fort.