tisdag 15 november 2011

rubbade rutiner...

Jag och Olle har alltid haft väldigt fina rutiner. Men sen jag började jobba och Christopher är hemma har rutinerna rubbats. Irriterande, men mest för mej. Kontrollfreaket! Någonstans förstår jag ju att Christopher och Olle måste få sina egna rutiner, problemet är att Christopher inte riktigt förstår poängen med rutiner... Han tycker att det går bra att "ta det som det kommer". Och det gör det ju iof, än så länge. Men när frukosten bli förskjuten till 10.30- ja då blir ju lunchen mer eller mindre en tidig middag och middagen blir kvällsmål... Detta har jag gett mej ett försök att råda bot på nu, vi har hoppat över vällingen på morgonen och går direkt på frukosten.
Sovrutinerna är också i uppror, men det beror nog mer på Olle och att han börjat sova två gånger om dagen istälet för tre.

Usch, vad rörigt det blev. Vi tar en dag istället.

6.30 Olle vaknar
8.00 Frukost, Gröt och en smörgås.
8.30 Första sovpasset ca: 1½ timme
12.00 Lunch
13.00 Andra sovpasset ca: 1½-2 timmar följt av mellis i stil med en frukt eller liknande
16.30 Middag
19.00 Pyjamas på
19.15 Välling

Mellan dessa tider är det väldigt olika vad vi hittar på, lek, promenad, påhälsningar osv osv...
Idag sket det sej direkt eftersom Olle sov till 7.30- inte för att jag klagar, men nu är ju dagen rubbad, han ligger i sängen nu men han har inte somnat. Kl. 10.00 ska vi vara på mammagrupp, men något säger mej att det inte kommer att bli så.

En annan sak som rubbats är Olles bajsning. Japp, nu blir det bajssnack! Han är liksom för ivrig för att sitta på pottan vilket lett till att han bajsat i blöjan några dagar nu. Detta tror och hoppas jag att jag hittat en lösning på- toaletten! Vi fick en sittring i mindre format i doppresent av farmor så nu har den åkt fram... Återkommer med resultatet av den, känns riktigt trist om "potträningen" förstörs.

Trevlig tisdag på er!

Inga kommentarer: