onsdag 9 november 2011

Miss i föräldrautbildningen!

Ojojoj, föräldrautbildningen i all ära, men dom missade att informera om något väldigt viktigt! Kalendern!!! Tydligen förväntar sej alla mor- och farföräldrar en kalender i julklapp! Kalendern ska innehålla en bild för varje månad på barnbarnet och eftersom jag verkligen haft guldläge till detta (eftersom Olle är född i januari) får jag ju skämmas ögonen ur mej nu när jag inte förberett detta! Klart att jag har bilder för varje månad, men eftersom jag är den jag är önskar ju jag att jag tagit en specifik och typisk månadsbild för varje månad... Och det har jag INTE gjort! Nu gäller det att komma på en ännubättre idé och vänta med kalendern till nästa jul, tips??

Ang. tröjan här nedanför och kläder i allmänhet tycker jag att det är lite konstigt att de som designar barnkläder inte tycks hänge med i generationerna. Det är ju tamejtusan bamse, musse, laban-tryck på allt! För att inte taa om hello-fu*king-kitty! Jag vill inte ha sånna tryck, Olle är för cool för det! Han vill ha tuffa kläder med stjärnor, smarta texter och bajshål (som på tröjan)... Inte bamse! Och faktum är att alla jag känner som har barn känner lika! Borde inte det meddelas till kläddesignerna? Hur gör man det?

Ne, nu ska jag förbereda väskan som ska följa med Olle idag när han ska vara med faster Nettan medan jag jobbar... Ha en trevlig dag!

Jo, jag kollade upp hur folk snubblar in på min blogg, vanligaste sökningen var förståss mitt namn, men den näst vanligaste var "romantisk porr" :o Shit vilken besvikelse att hamna här när det är det man är ute efter ;)

3 kommentarer:

Liv sa...

Hahaha, romantisk porr :)

Elin sa...

Klistra ihop en fotobok på fujidirekt. Garanterat poppis. tror att jag raffsade ihop ca 24 bilder förra året och dom står framme än och visas upp för alla som hälsar på svärföräldrarna och nicklas mormor och morfar...

Det blir som en blandning mellan fotoalbum och scrapbooking.

Romantisk porr var det ja... ;) du gjorde nästan min dag, nästan :P läste något på facebook i morse och jag skrattar fan åt det än...

Malin sa...

Tröjor med bajshål ska det va! (Ritade själv bajshål på alla mina mjukisdjur när jag var liten för jag tyckte så synd om dom som inte kunde bajsa :) Jag tror att de har bamse och sånt för att vi som får barn nu känner igen det, får nostalgikänslor, och vill köpa det till våra barn för vi hade ju en sån härlig uppväxt med bamse. Men, jag håller med dig. Lite roligare saker kan de väl hitta på. Och Hello Kitty... fy fan alltså!