söndag 27 november 2011

En liten anteckning till mej själv...

Olle sover alltid i sin egen säng och har gjort det sedan jag slutade amma. Men igår efter ett par glas vin blev jag lite sentimental och plockade upp honom till våran säng. Låg och stirrade på honom och lyssnade på hans snusningar. Såååå mysigt!
Tills: Pang, Smack, Prutt och Spark! Karusellen var igång och natten blev en krigszon. Istället för att sova låg jag och tog skydd bakom en kudde för att undkomma sparkar och slag mot ansiktet. Jag fick fläta håret och göra en så stram knut att huden i mitt ansikte kändes som en kondom någon försökt trä över en medicinboll! Mysigt? My ass! Näe, vi får mysa på dagtid istället och SOVA på nätterna...

Snö! Äntligen! Ja, jag vet, om en vecka kommer jag antagligen att gnälla- men NU tycker jag att det är härligt! Ska slänga upp ett par ljusstakar nu och sen ska vi in och trängas på julskyltningen...

Inga kommentarer: