onsdag 9 november 2011

Välling-strejk?

Ikväll har Olle varit grinig som tusan, det gick bra så länge morfar var här och hoppade runt men honom men när han åkte blev han otröstlig... Gummibjörnen tröstade en stund men inte länge. Olle har under ett par veckor dragit ner på dagsovandet till två istället för tre lurar. Detta har han hittat på själv men han fixar det inte riktigt än, efter 17 bir han trött och han blir inte nattad förens 19-19.30 beroende på hur länge han står ut.
De senaste tre kvällarna har han även börjat dissa kvällsvällingen, har knappt druckit hälften och knuffar bort flaskan gång på gång. Jag skulle iof kunna ge honom gröt inför natten, men vällingen känns viktig på nåt vis, och mysig... Jag hoppas det är övergående.
Sen är det ju det här med klättrandet oxå. Nu har jag lagt honom för natten, han var så trött att han knappt fixade att sitta upp, men nu är det som bortblåst. Kväll efter kväll lägger jag honom, hör honom klättra runt, dra igång speldosor osv och hittar honom slutligen avdäckad i fotändan...

Mycket gnäll nu känner jag, men det är som det är... Han är ändå världens bästa kille! :)

1 kommentar:

Emma Viklund sa...

Viggo slutade med välling när han var 1 år, vi märkte att vi fick hälla ut hela flaskor med välling allt oftare och oftare och när vi slutade köpa, så blev det inget grin, han var helt enkelt inte intresserad av vällingen längre... Dock tyckte jag det var så synd, för det är ju verkligen en mysgrej, det blir ju en rutin vid läggdags liksom... Jag hoppas Melker äter välling längre :)

Kan ju vara en period med bara eller att han inte hunnit bli tillräckligt hungrig precis då han ska ha nattvällingen :) Melker knuffar ibland bort flaskan efter en stund, men anar att vi ibland ger han för tidigt, måste komma in i bättre nattnings rutiner känner jag :/

Haha, Melker somnar med alltid i fotändan :)