tisdag 22 november 2011

Dålig-mammadag

Idag är det en sån... Jag orkar ingenting! Har hittils tillbringat ca: 20 minuter lekandes på golvet, tur att Olle är så duktig och nöjd med att leka själv.
Värst idag är nog när jag försökte äta frukost och satt och kastade majskrokar på golvet á la apport för att få ha frullen i fred. Stackars Olle kröp runt och samlade på sej krokarna och jag kastade dom längre och längre bort åt olika håll. Iof tyckte han att det var roligt och skrattade hela tiden, men det kändes för hemskt. Nu sitter han och slår med en slev och undrar antagligen varför han inte ligger och sover lunch, det är återigen egomammans onda plan för att få sova en lite längre lur med honom... Trött ut till max-däcka ett par timmar är planen.

Så är det, idag är jag hemsk, som tur är så var jag fantastisk igår och andra dagar brukar jag vara bra! Men inte idag... Imorgon hoppas jag på att vara lite piggare och jobba som vanligt och då får Olle åka till farmor och där får han full uppmärksamhet varenda minut, då måste det väl ändå vara okej med en skitdag?

2 kommentarer:

Liv sa...

En hint om att du är världens bästa mamma borde vara att du är ärlig om att du har trötta dagar ibland. En stor kram och en önskan om en god nattsömn i natt!

Elin sa...

Själv mutade jag indra med en haribonapp i morse, jag orkade inte ha en ålande unge som kämpar emot när man ska ta på overallen. "Indra om du klär på dig nu, och sen tar på dig overallen och snällt sätter dig i bilen så får du den hääääär" och det fungerade, fan så fort har vi aldrig blivit klara.
Vissa dagar orkar man inte, men man kan ju vara en bra mamma ändå ;)

Jo jag är ju sådär svenssoncrazy nu och jobbar 5 dar i veckan. Men slutar ett på fredagar så jag klagar inte.
Om inte annat får vi dejta nån helg, eller nån helgkväll över några glas (läs flaskor) vin :P