måndag 7 maj 2012

Dravvel

Jo, just ja... Det där med att springa. Det är nog inte min grej ändå ;) shit vilken värdelös kondis jag har! På riktigt! Jag sprang inte ens halva slingan innan jag dog, däremot tyckte jag faktiskt att det var riktigt behagligt att promenera. Det kanske inte är så illa att gå ändå, jag som alltid hatat det. Men ensam i skogen var det ganska nice faktiskt :)

Det blir inte 100% jag jobbar utan 80% Jag fick välja och valde att jobba mindre för att det underlättar mycket när det kommer till barnvakter. Så ikväll har jag suttit i kö hos FK för att reda ut hur i hela frien jag ska fylla i föräldrapenningen eftersom jag måste plocka ut 20% därifrån för att inte förlora SGIn eller vad det nu är. Men nu tror jag att det är löst. Det börjar bli lite knapert med föräldradagar nu. Christopher hade fler så jag kanske får tjata till mej några dagar av honom oxå ;) Eftersom vi båda måste plocka ut till 100% nu så har vi ju inte sparat några dagar på att jag jobbar eftersom Christopher varit hemma dom dagarna... det hade ju varit bra om man haft ett gäng dagar till hösten ifall jag inte får något jobb :/ Men då kanske jag får stämpla? Det måste kollas upp... Det borde jag ju kunna göra redan i sommar? Väl... Jag är ju arbetslös då. Det måste kollas upp ganska snart helt enkelt, ojoj, hur ska jag hinna?! Hur i hela friden är det tänkt att man någonsin ska kunna jobba 100% igen? Jag hinner jui nte med mej som det är nu!

Nåväl, lite kvällsdravvel från mej ;)

Inga kommentarer: