söndag 27 maj 2012

Vilken helg!

Gah! Strålande sol, uppbrända axlar och fantastiska vänner! så skulle man kunna summera den men jag tänker bré på med detaljer oxå ;)
Igår åkte jag och Olle in på bakluckaloppisen, fyndade både träbord (20:-!) till Olle att ha ute på gräsmattan, adidasskor till honom (10:-!) och sju pocketböcker (70:-) till mej själv! När vi fyndat färdigt åkte vi hem och väntade på att Anna och Liv skulle vakna till liv och höra av sej (dom hade ju varit ut på fredagen). När dom kom åkte vi till stan, köpte fika och gick till rådhusparken och njöt. Sen gick vi på möljen och åt mjukglass och njöt ytterligare. Påväg hem stannade vi och handla med oss mat (ja, jo, vi åt en del igår) som vi senare på kvällen grillade och vräkte i oss tillsammans med ett par glas vin. Det var sjukt länge sen vi hade en "heldag" tillsammans och OJ, vad jag njöt! Att Loreen sen tog hem segern i ESC gjorde ju inte dagen sämre! :)
Idag fick jag sovmorgon, vaknade och gick ut och planterade blommor i mina nya blomlådor utanför altanen. Sen kom Olle och Christopher hem igen och vi åkte till vik för lunch. Sen åkte vi till Bås och lekte med Signe medan Christopher och Fredrik tog upp nätet som dom la imorse. Vi kom nästan nyss hem därifrån och nu sover skrutten...

Morsdag är det oxå, Olle gav mej en spabehandling som jag ska få i Turkiet (fiffig den där Olle). Sen har vi det där dåliga samvetet också. Jag har inte varit till lunden idag. Förr tyckte jag om att gå dit men nu drar jag mej väldigt för att göra det. Jag har aldrig varit förtjust i kyrkogårdar och jag är sjukt tacksam för att mamma inte har någon gravsten som "måste" pysslas om utan att hon alltid har blommor ormkring sej även om jag är dålig på att gå dit med dom. Jag sänder henne mina tankar istället och hoppas att hon godtar det... Det är lättare att slinka in där när man ändå har vägarna förbi, att gå dit för att lägga blommor blir på något vis fööör påtagligt.

Imorgon är det jobb igen, Olle ska vara med farfar första gången så lång tid men det är inget som oroar mej. Jag är stensäker på att dom kommer att få en toppendag! :)

1 kommentar:

Åsa sa...

Åååh, va avis jag blir på att du fått umgås med brudarna. Det är ju verkligen en fördel du har när du har bosatt dig hemma...
Men den 14:e kommer jag hem och är hemma till och med den tionde juli. Däremellan måste vi väl hinna med att ses en hel del hoppas jag?