fredag 25 maj 2012

Sambos

Sitter som sagt ensam ikväll, och då blir det ju lätt lite grubbel som ni vet. En "gammal" roomie till mej har nyligen blivit mamma såg jag på facebook. Det fick mej att tänka tillbaka på den tiden.
Jag var 19 år och tog mitt pick och pack och drog till Stockholm för att lära mej om livet ;) Jag fick jobb på donken och flyttade ner på en vecka.
Fick en 3a i Nacka och jag sökte någon att dela den med. Första som ringde och verkade intressant visade sej vara ett psyko som inte var klok! Därefter kom Josef och tittade på rummet/lägenheten. Josef är en söderkis som tyckte att det var lite för långt ifrån stan, men under visningen klickade vi bra och han blev min första "vän". Han bjöd med mej på fest och på ett kick hade jag ett litet nätverk... Det tackar jag för! :) Men han blev inte heller min "sambo". Sen fick jag ett mail från två tjejer från värmland som ville dela på rummet och så fick det bli. Helen och Jenny. Jag och Helen klickade direkt och jäklar vad vi har haft mycket skoj! (Det är hon som blivit mamma nu). Jenny var/är antagligen fortfarande en supertrevlig tjej men kemin stämde inte till 100% Det slutade med att hon så småningom flyttade ut och jag och Helen bodde själva. En sak som retade mej något fruktansvärt med stackars Jenny var att hon satte toarullen åt fel håll och jag fick för mej att hon gjorde det bara för att jävlas, haha, tänk hur man var! Då visste man inte vad problem var!

Nästa gång jag blev bostadslös i Sthlm var jag det tillsammans med kusin Marcus och Chrille. Supersnälla Magnus gick i borgen för oss och vi fick tag i en 5:a i Tyresö. Återigen stod ett rum tomt och vi säkte en inneboende. Oj vad vi fick många mail! först kom Thomas och hälsade på. Thomas är bög och skitsnygg! Eftersom Chrille och Marcus oxå är bögar sa jag blankt NEJ direkt! Inga intriger tack var min tanke! (Numera delar Chrille och Thomas en lägenhet tillsammans med Chrilles syster och Thomas pojkvän Nicklas.) Efter Thomas besök fick vi kontakt med en tjej från västerås som även hon visade sej vara minst sagt skum, bla så tog hon ett par skor av mej som gisslan innan vi gett svar på om hon fick hyra rummet. (Nej, jag har inte sett skorna sen dess).
Sen kom en tjej som hyrde rummet några månader men som helt plötsligt flyttade och satte oss på pottan igen. Hon hade en del egenheter för sej hon med, bla så hittade vi ungefär en miljon utmanande bilder på vår gemensamma dator som hon bett en kompis tagit för att skicka till sin pojkvän. Borde man inte undanröja bevisen efter det? Nåväl en vinafton hade vi väldigt roligt med bilderna i ett fotoredigeringsprogram :) Sen kom en ny tjej som hyrde men drog när hon tjuvlyssnade på oss när vi pratade om att säga upp lägenheten när jag bestämt mej för att flytta hem till Christopher. (Vi hade 3 månaders uppsägningstid och hon 1. Det slutade med många arga samtal och att jag i ren illska släpade ut alla hennes saker/möbler på gården och skickade ett mms med bild på skiten.

Det är inte lätt att bo kollektivt helt enkelt. Lustiga saker man hakar upp sej på också. Jag och Marcus är ju kusiner och är uppvuxna i hop vilket ganska ofta resulterade högljudda bråk oss emellan eftersom vi känner varandra så väl. Bla. så störde det mej otroligt mycket att han kokade havregrynsgröt på mjölk istället för vatten. Mjölk var en lyxvara på den tiden ;) Men vi hade som jag skrivit om förr sjukt kul allt som oftast. :D

Långt inlägg om egentligen ingenting, men vaffan det är fredag och jag har snart svept ½ liter cola ;)

Inga kommentarer: