måndag 14 maj 2012

Inte för att jag håller räkningen

(för det vore ju fjantigt) men om 16 dagar sitter jag och sipprar på en drink i Turkiet! Japp japp japp!!!
Nu känns det helt okej att åka igen, har ju tvekat stundvis på om det verkligen är okej att lämna Olle hemma så länge, men det har släppt nu. Olle kommer att ha en grym vecka med farmor och alla andra som kommer slita och dra i honom och jag och christopher ska få egentid så det står härliga till! Risken finns att jag blir helt osocial när vi är där för det jag längtar mest efter är att få vara ensam, eller egentligen främst att få göra saker ensam. Äta ensam utan att ha någon som ska ha det jag har på tallriken. Gå på toa ensam- Ah, vilken lyx! Sova tills JAG väljer att det är morgon... Åh, det ska faktiskt bli superskönt. Sen är jag ju inte dummare än att jag fattar att jag kommer att längta ihjäl mej stundvis och ett eller två totalbryt får jag nog räkna med. Men jag ska verkligen försöka njuta hela semestern, det kommer garanterat att gynna både mej och Olle. Christopher tror sej vara stencool och trackar mej dagligen ang. hur mycket jag kommer längta efter Olle, men jag är ganska säker på att även han kommer trilla dit på "undra vad Olle gör nuuuu..."- tänket.
Ne, men på riktigt, 16 dagar! Wiiiiiiiiiiih!

Idag har Olle varit med Moffa. Dom åkte till borgarparken, men där i krokarna fanns det ju en traktorgrävare så Olle hade inte tid att leka i någon lekpark utan stod och pekade på tatooooooooon hela tiden ;) Ajajaj, mycket talar för att den gossen kommer att gå i farsans fotspår... :)

1 kommentar:

Malin sa...

Gud vad härligt och vad avis jag blir! Tror det är superviktigt som småbarnsföräldrar att göra saker utan barnen ockdå, både för föräldrarna och barnets skull. Klart du kommer längta ihjäl dig stundvis men ta vara på tiden och drick en hel massa kalla drinkar i solen och bara njuuuut! Kram