måndag 10 oktober 2011

Frågar man inget...

... får man inget veta.

Men ibland får man ju fel svar när man frågar, och då hade det varit bättre att inte veta...

Pratade med öron-avdelningen på sjukhuset nyss eftersom Olle fått remiss dit. Precis när vi skulle avsluta passade min snabba käft på att fråga om jag ska ha fetvadd i öronen på Olle när vi går på babysimmet, varpå hon svarar att han helst inte ska bada alls eftersom det finns så mycket bakterier i vattnet.
Jahopp! 2 eller 3 gånger kvar på babysimmet, och då ska vi hoppa av? Olle älskar ju att bada! Jag älskar att bada med Olle...
Kan vi inte bestämma tillsammans att det är okej att gå klart kursen de få gånger som är kvar om jag fyller örat med fetvadd? Så lovar jag att inte bada mer förens Olles Öron beter sej som dom ska! Eller? Är jag dum då? Han har ju redan badat flera gånger och han tvättas ju noga efter. Kanske om jag sköljer ur öronen noga på honom efter badet? Fast det är väl inte heller så bra kanske...

Vad ska jag göra?! Fan vad jag önskar att jag aldrig frågat!

Inga kommentarer: