onsdag 12 oktober 2011

Uppdrag granskning

Objektivt granskat Janne... NOT! Ni granskade två olika saker.
Om Pär tjänar miljoner på sin bisyssla är en enligt mej BIsak, kul för han att han tjänar massa pengar på att folk vill höra vad han har att säga! Jantelagen kan fara och flyga!
SEN kan jag tycka att det finns saker som verkade oklara och klantiga, dubbla fakturor osv. Det är illa. Men så som jag förstått det hela är det frivilligt för alla att delta i teatern? Absolut att skådespelarna ska ha bättre betalt, det tycker jag... Jag tycker även att det är bra att det granskas, men det var ingen objektiv granskning, det är allt jag har att säga. Det jag hade varit intresserad av är att höra de anhöriga och skådespelarnas åsikter. Säga vad man vill men teatern har satt Hudik på kartan och jag tror att det kommit väldigt mycket bra av det också, och jag tror att de flesta som deltar i teatern mår bra av det... Om någon inte gör det är det ett stort problem som måste lösas.

Myntet har alltid två sidor, det var bara den ena sidan som belystes nu...
Men det är ju bara min åsikt.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag håller med. Tyckte att första halvan kändes ganska trist. Att Per går vidare med annat tycker inte jag spelar någon större roll. De andra som jobbade i början (tex Olle) har ju också gått vidare med annat.
Tycker dock inte att han ska ha en fast 100% anställning om han inte jobbar som teaterledare. Plus att skådespelarna ska tjäna minst lika mycket som andra. Annars tappar man ju tanken att de är lika mycket värda.
Så lite knas är det, men det kändes som att de hade varit tvungna att kämpa för att få ihop tillräckligt med material och som du säger är det otroligt vinklat.
Jag tycker också det var tråkigt att höra att de inte har någon regelbunden verksamhet längre...

Åsa sa...

Har du läst det här?
Jag trivs då bättre med att tro på Pär än att tro på UG...

Åsa sa...

Meeen, kanske ska ge dig länken också
http://www.gladahudikteatern.se/information.asp