måndag 31 oktober 2011

Hur gick det på öron då?

Vi var ju på öronmottagningen i onsdags med Olle, och ni som läst bloggen ett tag vet ju hur jag känner för hälsocentralen i Iggesund... Jag kan säga att det är färdigt! Jag tänker inte gå dit mer!!!
Vi kom på öron, förklarade situationen med alla öroninflammationer och alla antibiotikakurer. Läkaren tittar i öronen och säger att Olles öron ser helt perfekta ut, inte det minsta tecken på någon inflammation. Och ang. vätskan som läkaren på akutet sett 1½ vecka tidigare menade hon på att den aldrig funnits, för då hade hon sett det!

Så. Nu vet vi inte om Olle ens haft öroninflammation alla de gånger vi fått den "diagnosen"! Förbannadelatabekväma stafettläkarjävlar som tycker att öroninflammation och antibiotika är enkelt när en bäbis kommer in... För så antar jag att det varit. Allt började ju med att vi sökte hjälp för Olles extrema hosta som aldrig gav med sej. Fick då höra att Olle hade öroninflammation= antibiotika... Och så har det rullat på. 4 feta kurer har det blivit, vi har blivit erbjudna 7 men jag har tackat nej!
Visserligen har han visat tydliga tecken i bland, dragit sej i örat, vägrat ligga plant på rygg osv. och för att vara lite rättvis sa läkaren på öron att det kan vara så att han haft öroninflammationer, men hon verkade inte övertygad. Nästa gång symptomen dyker upp ska vi åka direkt på öron iaf.

När jag hämtade posten i onsdags när vi kommit hem hade jag lämpligt nog fått erbjudandet att vara med och lämna mina åsikter om min hälsocentral... !

Inga kommentarer: