lördag 15 oktober 2011

Överrasningsfest!

Igår hölls äntligen överraskningsfesten för Sandra och Fredrik, det har varit några riktigt jobbiga veckor med mardrömmar om att JAG ska vara den som försäger mej och sabbar allt... Men jag lyckades hålla min berömda käft stängd! *stolt*
en väldigt lyckad fest blev det och dom blev ganska snopna när det gick upp för dom vad det handlade om :)
Vi var ganska vuxna och lämnade festen runt 2, "det har varit en lång dag..." "Det är en dag imorgon också..." Ni vet, vuxet. Men när vi kom hem råkade grannarna komma förbi efter en pubkväll, "Om vi vill följa med in på ett glas?" "tjjaa, det skulle vara ett litet då..." Kl 4 masade vi oss hem igen, sov till klockan 9 och vaknade som ett vrak... Väldigt vuxet.

Idag har vi (förutom mått pyton) varit på akuten med Olle eftersom han är risig. Han har haft feber ett par dagar, är väldigt mycket gnälligare än normalt och snorig... Dessutom sov han bara 30 minuter mellan 6 och 16 idag, mellan dessa tider sover han normalt 3-4 timmar! Han skriker helt hysteriskt när man lägger honom ner så som vanligt misstänkte vi öroninflammation och fick komma in direkt när vi ringde. Öronen var det, men ingen akut inflammation. Han hade lite vätska (minns inte vart det var han sa) och var irriterad, men läkaren trodde att problemet var "örsprång" (eller vad det nu hette) Han surrade om något vakum som ställde till det i Olles trånga örgångar. Så nu har sängen vinklats med två rejäla travar med böcker, jag har bråkad med både nässugen och näsdroppar och håller tummarna för lite sömn inatt, peppar peppar så sover Olle just nu och nattningen var inga problem... Men vi får väl se.

Nu ska jag äta resterna av min bakis-pizza och slänga omkull mej på soffan!

Inga kommentarer: