söndag 15 januari 2012

Alltså...

... Det går inte riktigt som jag tänkt mej med strandkroppen. LCHF har vi gett upp för det funkar bara inte just nu. Träningen gick bra första gången men jag gick ut aaaaningen för hårt och har precis börjat kunna röra mej igen. I Helgen har vi haft gäster och, ja, ni fattar. Det går inte. Ställde mej på vågen nyss -0.3 kg, det är ju sånt som kan diffa på en dag så det räknas knappast! Jag har dessutom inte råd att lösa träningskortet förens i februari så träningen får läggas på is tills dess. Men nu är det iaf totalt sockerstopp! Det får bli en början helt enkelt, jag ska bara äta upp helgens godisrester först, men det är gjort på en timme eller så, det fixar jag ikväll ;)

Idag har jag dessutom gått emot ytterligare en viktig princip i mitt liv. Middagen idag bestod av Färdiggjorda köttbullar och pulversås- Inte värt! Det smakade precis så illa som jag föreställde mej och Christopher fick ge med sej och erkänna att det är bättre med hemlagat. Det skiljde ungefär 15 minuter i tillagningstid. 15 "sparade" minuter, dom 15 "sparade" minutrarna kan jag vara utan! Men men, nu är det gjort, och det lär inte hända igen...

Imorgon är det måndag, Christopher sticker ut i fält och jobbar så jag och Olle blir ensamma tills på onsdag, vi får väl se vad vi hittar på...

4 kommentarer:

dino sa...

men åååh!! Måste du börja med sockerfrihet VARJE gång du ska komma hit?!! ;-)

Kajsa sa...

Nej ge inte upp nu! Vi ska klara det här. Och -0,3 är iallafall minus. Hejja hejja!

Vad duktig du är med sockerstopp. Jag fixar aldrig sånt. Så fort jag sagt att nåt är förbjudet så är det det enda jag tänker på. Därför måste jag säga att jag får, men inte alltid. Det gör mig mer motiverad att "hoppa över" onyttigheter för jag vet att jag kan äta det när jag är riktigt riktigt sugen på det istället.

Mia sa...

Jag väntar också med träningskort tills vi renoverat färdigt. :)

Paulina sa...

Jag ger inte upp, jag ska ner! Jag konstaterar snarare att det inte riktigt gått som planerat ;)