onsdag 4 januari 2012

principlös!!

Jag har alltid varit en ganska principfast person med åsikter som kan vara svåra att rubba. Jag har precis brutit en av mina starkaste principer idag. Olle har inte längre ro att äta (om det inte serveras korv/frukt förståss) utan han sitter och vrider och vänder sej i stolen och spottar ut maten för att kunna göra ex. pruttljud och busa istället. Nu på lunchen fick han äta ståendes på golvet, sittandes på sin bobby-car och gåendes... Japp! Han åt, men nu veeeeet jag ju att det kommer att bli ännu svårare att få honom att sitta stilla i stolen och äta, och det visste jag ju redan innan jag släppte ner honom, ändå gjorde jag det! Jag skyller på min trötthet, och jag skyller mej själv! På fredag när Olle kommer hem från farmor och jag förhoppningsvis är utvilad kommer jag att hata mej själv, men men... Sån är jag!

Det blev buspalatset idag, men nu hittade olle en sluttning/bred tröskel vis toaletterna som var roligast att gå upp och ner för så själva busavdelningen tillbringade vi inte mycket tid i... :)

På polismotorcykeln Olle fick i julklapp sitter det en knapp som går till sirenen, ibland strosar Olle förbi den, drag igång sirenen, skrattar högt och strosar vidare... Gah! Jag älskar ungen så att det gör ont!!!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Ja, tisdag borde funka. Men vad har jag givit mig in på? Jag kommer inte orka! Känner redan nu hur trött musklerna kommer vara och hur jag kommer få kämpa för att ens ta mig igenom första låten med lättaste vikterna ;)