tisdag 10 januari 2012

Dagis-ångest!

Urk! Jag kan inte släppa det här med förskola till Olle. Jag grubblar och grubblar! Rent krasst så måste ju Olle börja till hösten, dels för att vi inte har tillräckligt med föräldradagar kvar för att ha honom hemma så mycket längre, och dels för att Olle behöver kontakten med andra barn. Men hur jag än vrider och vänder på allt så fastnar jag inte för någon annan förskola än just "I ur och skur". Jag vill att förskolan ska ha en pedagogisk tanke (ja, jag veeet, skitfjantigt men jag får väl kalla mej arbetsskadad) och på komunens hemsida kan man läsa alla förskolors verksamhetsplaner, och dom är under all kritik! Det mesta är kopierat från lpfö98,och OM det verkligen finns en tanke borde det väl kunna skrivas med egna ord? Om det nu blir så ille att Olle inte får plats på "I ur och skur" kommer hela sommaren troligtvis att bestå av studiebesök på olika förskolor för min del...
Missförstå mej inte nu, de andra förskolorna är säkert bra de också, men de faller mej lixom inte i smaken. Och är inte jag nöjd har jag svårt att se att Olle blir det oxå.

Nåväl, nu måste jag verkligen sparka mej i arslet och sortera bort lite leksaker, vårt vardagsrum är överfyllt!

Inga kommentarer: