måndag 23 januari 2012

Pruppsala!

Vi har varit i Uppsala i helgen! Vi åkte ner  i lördags, plockade upp Anna och Alexander innan vi åkte på IKEA. På Ikea började Anna tjata om att hon var hungrig, inge konstigt egentligen så jag reagerade knappt. Efter Ikea åkte vi till stationen för att äta lunch och den fösrsta jag ser när vi kommer in är Liv! Konstigt tyckte jag, att hon är här just nu! Vi kramades och då slog det mej att hon kanske var där för att möta upp oss(?) Och det vaaaaar hon!! :) vilken överraskning! Eftersom jag är jag fick jag kämpa för att inte fulgrina när jag väl kom fram till att det verkligen var så att hon var där för vår (Okej, Olles) skull. Dagen bestod av massa skratt, det började med att Alexander sparkade omkull Livs vinflaska på restaurangen så att det var en stor vinpöl under bordet.
Sen åkte vi och köpte Spel och Olle fick en present, (tack igen). På kvällen blev det Tacos och spelafton. Liv vann först och sen vann jag, allt i sin ordning ;)
När liv skulle gå till bussen vid 23.20 kom grabbarna på att dom nog var tvugna att gå på krogen så dom åkte med Liv och jag och Anna blev kvar. Väldigt trevligt tills vi fick det första telefonsamtalet från Christopher, aningen sluddrig "Vad har Alexander för telefonnummer? Jag har tappat bort honom och det är jättestort här...." Kort därefter ringer Alexander och förklarar att det är "bra men värre för Christopher". Där tar kontakten slut, och jag och Anna öppnar en flaska vin till.
Vid 2 kommer grabbarna hem, vakterna var idioter, de flesta var idioter. Christopher hade blivit utslängd och Alexander hade kontrat med att "då går minsann han oxå!" Ingen av dom vet varför Christopher inte fick vara kvar men med tanke på skicket på dom båda har jag mina misstankar ;)

Igår bakade vi pizza och av någon outgrundlig anledning fick jag köra hem. En av mina killar satt snällt och sov i framsätet hela vägen, den andra satt och skrek i baksätet, kan ni gissa vem som gjorde vad? :)

Inga kommentarer: