måndag 23 januari 2012

Så fick man gråta en skvätt idag oxå...

http://svtplay.se/v/2683746/ernst_har_fatt_cancer_-_maste_soka_vard_i_usa

Jag förstår att pengarna inte finns, och jag förstår frustrationen när vården finns men pengar saknas... Det gör ont att se och jag kan inte för min liv föreställa mej hur Ernst och hans familj orkar vara så starka! Det är en galen värld vi lever i och jag vill ända svaret i utmaningen nedan på frågan om vad jag skulle göra om jag var mångmiljonär. Vi drömmer om lyxiga hur och långa resor, men vad gör vi när vi inte har råd med vården vi behöver? Fri sjukvård i all ära, men vård är dyrt och regler och lagar som ska skydda oss stjälper oss i samma veva... Det finns för många sjukdommar och för lite pengar, så är det!

Rörigt inlägg? Det är svårt att tänka klart ibland!

Inga kommentarer: