måndag 9 januari 2012

Fast nu tänker jag berätta ändå...

Minns ni när jag var på seans på årsdagen efter att mamma gått bort? I lördags var jag till ett annat medium här i stan.
Första seansen vi var på nämndes handlade inte så mycket om mamma som jag hoppades mer än att hon sa att hon visste att jag var arg och frustrerad över att hon dog. Tyngden lades mer på att jag är känslig för energier, ofta lägger på mej andras känslor och att jag har "det" i mej. Hon sa då att jag skulle gå ut i skogen igen så som jag gjorde när jag var liten, "sätta mej på en sten och suga i mej energi ifrån träden" som skulle ha en healande effekt på mej. Hon berättade även att småfolken saknade mej i skogen och att jag var häxa i ett tidigare liv.
När jag var liten bodde vi ute på vintergatan och jag var väldigt ensam där ute eftersom medelålderna låg på 48. Jag trivdes dock bra med det och jag lekte mycket ute i skogen, med småfolket.

I lördags kom mediumen ganska snart in på att jag borde gå ut i skogen "sätta mej på en sten och suga i mej energi från träden" -EXAKT samma ord! Sen sa hon även att småfolket talar till mej men att jag inte längre lyssnar. Även i lördags fick jag höra att jag var känslig för energier men att jag inte tillät mej se tecknen. Speciellt när jag gick till sängs, då det är en kvinna med mej då som smeker mej på kinden, men jag ignorerar tecknen. Senaste året har jag flera gånger sagt till christopher att lampjäveln på tvn blinkar i tokerna ibland. Normalt så lyser den hela tiden när den är avstängd. Hon i lördags sa oxå att jag absolut varit häxa förr i tiden! I lördags kom inte heller mamma till mej utan det var mormor, och det första hon gjorde var att ge mej en liljekonvalj!!! Mediumet från i lördags menade på att varken jag eller mamma är mogna för att mötas ännu så därför skickade hon mormor istället...

Fick även veta andra saker, men det är inget jag känner för att dela med mej av här, men nog är det lite lustigt att dom sa samma saker?! Det är väl knappast något de kan chansa och säga till alla? Så fort allt lugnat ner sej lite här hemma ska jag ta mej tid att gå ut i skogen och verkligen försöka suga i mej energi, det behövs absolut.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad spännande! Skulle vara jätteintressant att prova nått sånt någon gång. Men nu måste du ju förklara vad liljekonvaljen betydde också! Kram!

P.S Det är långt kvar till sommar 2012. Ät tårta och sånt nu du! "Man kan alltid börja nästa vecka" (Mitt livsmotto typ).

Paulina sa...

Liljekonvalj var mammas älsklingsblomma, hon hade dem i sin brudbukett och hon plockade 100 000 såfort våren kom. Hjärtat som jag har tatuerat in i hennes minne är uppbyggt på liljekonvaljer :)

Malin sa...

Jaha, ja då satte ju tanten verkligen huvudet på spiken!

Mia sa...

Jag får knottror i nacken!! Vad fint Lina!! Du måste be om ursäkt till småfolken att du inte lyssnat på länge.

Har också varit på seans och blev väldigt chockad över hur rätt hon träffade. En engelsk kvinna som tydligen var ett känt medium fick jag höra sen.

Fint som sagt... jag blir lite känslig som vanligt.