måndag 16 januari 2012

BVC: 1-årskontroll

Imorse var vi på bvc för ettårskontrollen. Olle vägen 12,8 och är 76,5 cm lång- stora killen! Sen kom sprutorna! Lätt värsta sprutorna hittills!! Tidigare har man ju kunnat trösta sej med att dom inte förstår riktigt vad som händer. Nu satt Olle i mitt knä och tittade när sköterskan medvetet stack in två nålar i hans lår så att det gjorde ont! Stackars lillis! Undra vad han tänkte?! "Varför gör hon så?" "Aaaaaaaaaaaaj!" Olle grät, jag grät, skönterskan fick onda ögat från Olle så att hon nästan trillade baklänges! Vi fick även en remiss till barn för att kolla om vi kanske måste klippa tungbandet på Olle. Det har ju alltid varit waaay för kort/obefintligt men nu på senare tid har han själv tänjt ut det och kan sträcka ut tungan ganska långt även om spetsen sitter kvar och tungan blir tvådelad likt en ormtunga. Men vi får väl se vad dom säger. Nu sover Olle och jag hoppas verkligen att han inte blir dålig av sprutorna, peppar peppar så har han ju fixat det ganska bra tidigare.

Helgen då?
Jo, syrran m. familj kom i torsdags. Fredagen jobbade jag och på kvällen hade vi fredagsmys på hög nivå och Olle var sååå impad av storkusinerna. Lördagmorgon blev det andra bullar, då fick Mandis magsjuka så dagen gick mest ut på att sprita händerna. Jag, Olle och Anton gick iväg för att testa pulkbacken men det var lite för lite snö och tålamodet tröt. Så vi gick hem ganska snabbt och fortsatte med spritandet. Peppar PEPPAR så verkar vi ha klarat oss vilket får mej att tvivla lite på att det verkligen var magsjuka. Jag brukar ju bli magsjuk om någon på TV är det så att jag skulle klara mej när någon ligger i samma rum och kräks känns orimligt. Hur som helst så verkar det ju gått bra och helgen blev väldigt mysig ändå! 30 mil är ju egentligen inte långt men ibland känns det som att dom bor på andra sidan jordklotet!

Nu ska jag plocka undan massa leksaker från vardagsrummet och ner till källaren, just nu är det så överfullt så Olle ändå inte kan leka med sakerna!

Inga kommentarer: