torsdag 5 januari 2012

Stormen innan lugnet innan stormen

Gah! Olle rusar runt här med en spade och drämmer den i allt han ser, samtidigt som han ylar nån obegriplig ramsa... Jag sitter i soffan och har inga som helst planer på att någonsin resa mej upp igen.
Farmor är påväg in till stan och när hon ringer ska vi åka in och möta upp henne. Olle ska (< zs g v s vs vs eyje1ers1ers1des1de1§dse- ett litet tilläg av Olle) följa med farmor hem och vara där tills imorgon och med handen på hjärtat så ska det bli såååå skönt! Det är verkligen full fart non-stop på honom, det i kombination av min sömnbrist och mitt nedsatta ällmäntillstånd är verkligen ingen bra kombo! En tand till har ploppat upp oxå vilket resulterat i pruttar som verkligen måste vädras ut genom öppet fönster! Så nu är det kallt här hemma oxå. Ja, jag är trött!
Så fort jag lämnat över busen ska jag åka och handla, hem och städa och förbereda för middag för 6. Men det är inga problem, jag är ju stålkvinnan? Möjligvis hinner jag med att sluta ögonen 10 minuter oxå. Det är det som får bli lugnet i rubriken. Ett eller åtta glas vin tänker jag då svepa i mej såfort lugnet åter lagt sej efter att diskmaskinen är fylld ikväll, det kan jag lova!

Gnälligt?
Mmm, ingen vidare positiv energi från mej just nu, sorry!

Inga kommentarer: