måndag 2 januari 2012

Sug

Nu känner jag ett sug efter att plugga igen... Slå mej hårt någon!
Jag har ju länge tänkt att läsa in engelskan för att bli behörig, men det har jag sjutit på framtiden. Men nu har jag kommit på att jag skulle vilja/nehöva läsa svenska som andraspråk då jag har en klass med många elever som inte varit i sverige mer än runt 1 år och med elever påväg in i klassen som nyss kommit. Hittade en kurs nyss som börjar nu om nån vecka, men den är på 100%, det fixar jag nog inte med tanke på att jag jobbar 50% och har Olle hemma resterande dagar... Om jag bara vore ekonomiskt oberoende! Då skulle jag plugga resten av livet!

Idag börjar vi med LCHF här hemma igen, vägde in mej igår på 67,5 kg. 60 kg är målet. 64kg blir första delmålet... Det låter väl rimligt? Mitt problem är egentligen inte vikten, det är allt sladder! Måste verkligen ta mej i kragen och börja träna. Problemet är att jag behöver gå på gruppträning eftersom min diciplin är obefintlig och jag behöver ha någon som står och säger vad jag ska göra. Dessutom kan man inte "ge upp" när man står i en sal med 20 andra. Gruppträningarnas tider passar dock verkligen inte eftersom Christopher är borta många kvällar, jag har scouterna på torsdagar och helgerna är vi ofta uppbokade :/ Men det är väl helt enkelt så att jag måste ta mej tiden helt enkelt, moffa får väl komma hit och sitta barnvakt helt enkelt. Någon mer som tänker börja träna?
Så nu sitter jag här och inväntar sockerabstinensen... Efter helgerna som varit förväntar jag mej den värsta av de värsta. Hej humörsvängningarna!

1 kommentar:

Malin sa...

Vi har nog samma dåliga karaktär du och jag när det kommer till träning. Det är ju bara sååå tråååkigt! Synd att vi inte bodde i samma stad, då kunde vi tvinga varandra att träna och käka bra... Eller så skulle det sluta med att vi åt godis och drack läsk i soffan istället :)