fredag 13 april 2012

Hmm, spännande!

Efter lek i parken och endast 1 timmes lur innan lunch idag hade jag en väldigt trött liten kille hemma på eftermiddagen idag. Efter middagen fick vi gå och ta ett bad (det blir lätt så nu när Olle ska äta själv och ogärna blir matad) och när klockan var strax före 17 hade vi badat klart och Olle hade fått ta på pyjamasen. BIG misstake! Pyjamas lurade honom och tillsammans med att han var väldigt trött började han gnälla efter vällingen strax efter kl 17. Jag kämpade för fullt med att hålla honom sysselsatt men strax för 18 satte vi oss i soffan och kollade på tv. 18.05 burrade Olle i sej i min famn och somnade... Jag dog en smula och kunde inte med att tvinga honom att vara vaken längre. När klockan närmade sej 19 gjorde jag välling och gjorde ett bjölbyte och efter det somnade Olle om innan jag ens hunnit bära honom till sängen.  AaaaaaaaaaaAaaaaaaaaaah, underbara unge! Så. Nu får vi väl se när det blir morgon här.


Pappan är på svensexa ikväll så egentid står på schemat för mej :D

Inga kommentarer: