söndag 15 april 2012

Host host...

Olle har alltid hostat till och från. I perioder har det varit bättre men nu är det illa igen. Helst om nätterna, oj vad han har hostat de senaste nätterna. Det resulterar i att både han och vi blir avbrutna i sömnen, inte bra för någon! Så imorgon ska jag ringa hälsocentralen för att tala om för dom att vi inte vill komma dit utan vi vill ha en direktremiss till barn. HC i Iggesund har ju inte direkt imponerat när vi varit där gång på gång. Senast nu när Olle klippte tungbandet sa en av läkarna som var med vid OP att det lät som astma så nu ska det utredas! Skit skit skit, när hostan varit bättre har man lixom ignorerat den men nu inser jag ju att det måste göras något åt saken. Vi har ju katter oxå, men som jag förstått det så är Olle för liten för att vara allergisk mot dom...

Nåväl, nu ligger Olle ute och hostar/sover efter 1½ timmes lek i borgarparken igen, vilket ställe! :) Olle kom på hur kul det är att åka rutchkana (?) och helst utan att mamma står bervid och håller i. Stora killen! :) Efter 1½ timme fick jag bära Olle till bilen mer eller mindre våldsamt, han skulle antagligen kunnat stanna hela dagen :) Dessutom är det en väldigt trevlig miljö för föräldrar i en lekpark, lättsamt och behagligt. Det faller sej på nåt vis mer naturligt att shit-chatta i lekparken än på ex. buspalatset på nåt vis...
När Olle vaknat ska vi på födelsedagskalas hos Julia som fyllt 4 år, STORtjejen! Därefter blir det middag i Vik och för min del blir det ett pump-pass kl 19. Efter det passet tänker jag åka hem, duscha och sitta på arslet! :)

Det är kul att ha saker att göra, men nu börjar jag längte efter en oplanerad helg igen, nästa helg är det klädbytardag och styrelsemöte för hela slanten. Helgen efter det är det dagshajs med scouterna, helgen efter det är det RENOVERING, sen är det 5-kamp i Ora med scouterna. Helgen 19-20 maj är det inget planerat!! Woho!!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Klädbytardag?! Vart?

madde sa...

19-20 maj??? packa kanske??? ;) saknar dej skitmycket!
kram