måndag 16 april 2012

Morr!

Först och främst vill jag skriva att Christopher är världens bästa sambo och pappa, och med det sagt ska jag be att få spy lite galla!
Olle vaknade kl 22.00 igår, hostade och gallskrek över en timme. Jag förstod då hur natten skulle blli och bäddade åt mej och Olle på soffan för att Christopher skulle få en chans att sova eftersom han jobbar idag. Olle skakade och var hysterisk, lugnade ner sej och började om... Hela natten! Han sov då han låg på mej och min arm och jag vaggade honom med armen, och endast då. Om jag slummrade till och blev stilla började allt om med gallskrik. Det kan vara lätt att överdriva sådana nätter, men nej, inte nu. Det var så, heeela natten! Kl 02.47 var jag tvungen att lämna Olle i puffen för att gå och kissa vilket ledde till gallskriv non-stop till kl 04.00 (Hade jag vetat det då så hade det lätt varit värt att kissa i soffan) vid 04.40 var Olle het som en kamin men hur gärna jag än ville kunde jag inte förmå kroppen att stiga upp och hämta termometern och alvedon eftersom Olle faktiskt sov på min guppande arm.

05.00 hade Olle vaknat igen och skrek. På måndagar tränar Christopher före jobbet så han kliver upp 05.30. Nu kommer gallan: OM jag hade fått sova i eget rum (även om han säkerligen hört Olle mer eller mindre hela natten) så hade jag klivit upp 05.00 (jag vet att han var vaken då) gått in i vardagrummet, tagit Olle och sagt åt Christopher att gå in till sängen och försöka få 1½ timmes sömn och därmed skippat min träning. Christopher kom upp 05.20 och tog Olle, jag grät av utmattning och berättade att jag inte sovit en blund. Varpå Christopher svarar "Jaha, då har väl inte Olle heller sovit då?" med en enligt mej, just då väldigt anklagande ton. (Jag tolkae det då som att han menade på att jag överdrev eftersom Olle faktiskt sovit stundvis) FEL FEL FEL!!! Ett flertal säkringar brann då av i huvudet på mej varpå jag flippade totalt och talade om för honom att jag minsann tänker gå och lägga mej i sängen och han fan får skippa träningen. "Jasså, ja, då tränar jag väl efter jobbet då" (vilket jag tolkade som ren smitning) Näeäeäeäej, du tränar inte alls! Du låter mej sova en timme nu och sen ska du komma direkt hem och låta mej sova igen när du slutat! Men det var kört, jag var redan för arg och gick inte ens och la mej i sängen utan jag satt och surade i soffan istället...

När Christopher åkte till jobbet vid 6.30 pallrade jag mej upp och tog tempen på Olle: 39,5. Om han är sjuk eller om det var ren utmattning sov gav honom feber vet jag inte, efter alvedonen har han lekt på och lullt runt här som vanligt. Jag har med handen på hjärtat legat i soffan och slummrat sen kl 7 så jag kan inte svara på exakt vad han sysslat med. Har ringt HC nu och väntar på att dom ska ringa upp, hur mycket ska vi sätta på att vi får en tid precis när Olle bahagar sova?

Idag är jag inte att leka med!

Inga kommentarer: